Najviac lákal znovu Slovan

Aj v tejto sezóne mal najvyššiu priemernú návštevnosť na domácich zápasoch Tipos extraligy HC SLOVAN Bratislava. Slovan videlo doma v priemere 4 603 fanúšikov na zápas.

V porovnaní s poslednou extraligovou sezónou 2019/20, ktorá nebola ovplyvnená obmedzeniami súvisiacimi s pandémiou koronavírusu, je to však pokles o približne 12 percent.

Najlepšiemu priemeru Slovana prirodzene pomoho zápas v rámci Kaufland Winter Games proti HC Košice (3:1, 15. januára 2023), ktorý videlo 14 244 ľudí na futbalovom Tehelnom poli a vytvorilo tak oficiálny rekord návštevnosti na zápase najvyššej hokejovej súťaže na území Slovenska. Bez tohto zápasu by bol divácky priemer v aréne Ondreja Nepelu o čosi nižší - 4 201.

Na druhom mieste v priemere návštevnosti skončil klub HC GROTTO Spišská Nová Ves a na treťom HC Košice. Treba však povedať, že Košičania odohrali kvôli problémom so zvýšenými cenami energií v Steel Arena prvých 5 zápasov v tréningovej Crow Arene, kde dosiahli nízky priemer 803 ľudí na zápas. Celú sezónu doma nehrala ani Dukla Trenčín, ktorá kvôli rozsiahlej rekonštrukcii technickej infraštruktúry Zimného štadióna Pavla Demitru odohrala 16 z 25 zápasov v nedalekej Dubnici.

V porovnaní so sezónou 2019/20 zaznamenali divácky boom v Nových Zámkoch, kde sa priemerná návštevnosť zdvihla viac ako dvojnásobne. Hráči v zelených dresoch sa im odvďačili priamym postupom do štvrťfinále, ktorý spečatili práve v poslednom kole na ľade Slovana.

Aj v zápasoch na ľade súperov dominoval v návštevnosti Slovan. Najvyššiu návštevu pritiahol Slovan v Košiciach, Michalovciach, Nových Zámkoch, Spišskej Novej Vsi, Prešove a Trenčíne, teda na 6 z 11 štadiónov, na zvyšných piatich bol vždy na druhom mieste. O Slovan mali najväčší záujem aj TV vysielatelia. Zatiaľ čo verejnoprávna RTVS zaradila Slovan medzi svoje priame prenosy 8x, pričom až šesť klubov sa objavilo na obrazovkách RTVS častejšie (najviac Zvolen 15x), súkromná spoločnosť AMC Networks International, ktorá prevádzkuje športové kanály Sport 1 a Sport 2, vysielala Slovan až 26x. V súhrne to predstavuje 34 priamych prenosov z 50 zápasov (resp. 18 z 25 domácich zápasov).

Z ôsmich extraligových zápasov s top návštevnosťou až v siedmich účinkoval Slovan Bratislava. Na prvom mieste je pochopiteľne Kaufland Winter Games derby Slovan vs Košice na Tehelnom poli (14 244 divákov) a na druhom sobotňajší zápas pod holým nebom medzi Zvolenom a Duklou Trenčín. Najvyššiu návtevu na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu zaznamenal zápas posledného kola základnej časti HC SLOVAN vs HC Nové Zámky, v ktorom sa rozhodovalo o víťazovi základnej časti (5634 divákov).

Tristo zápasov základnej časti videlo celkom takmer 700 tisíc divákov, čo predstavuje priemer 2 305 divákov na zápas. Divácky najúspešnejším bol podľa očakávania mesiac marec, najslabším úvodný mesiac extraligy september. Z pravidelných zápasových dní utorok - piatok - nedeľa mali fanúšikovia najväčší záujem o hokej v nedeľu, úplne najhorším dňom v týždni je utorok.

Tak ako sa zvykne o playoff hovoriť ako o úplne inej súťaži po športovej stránke, platí to aj v návštevnosti. Vlani videlo deväť domácich zápasov Slovan v play off priemerne 8 016 divákov, pričom až päť zápasov bolo vypredaných. Uvidíme, či a ako sa zdvihne návštevnosť v nadchádzajúcom play off. Samozrejme, do veľkej miery to bude záležať od výkonov a výsledkov hráčov Slovana už od štvrťfinále play off.

(S použitím informácií a štatistických údajov od Stani Auxtovej, hokejportal.net)

 


Časopis Powerplay

05/2024:

V najnovšom čísle POWERPLAY 05 sa dočítate:

  • Profil Denisa Godlu: Minister obrany z kráľovského mesta
  • Predstavujeme: Európska premiéra Patricka Holwaya
  • Rozhovor s trénermi Petrom Oremusom a Andrejom Kmečom
  • Pamätné momenty z histórie Slovana: Počas výluky priali hviezdy Slovanu
  • Slovanisti vo svete: Rok Tičar