Video: Predstavujeme logo k 100. výročiu založenia klubu

HC SLOVAN Bratislava vyhlásili začiatkom decembra 2020 vyzvanú súťaž na vytvorenie loga a základného dizajn manuálu pre jeho používanie k 100. výročiu založenia klubu. V januári 2021 sme spoznali víťaza.

Výročné logo bude počas sezóny 2021/22 integrálnou súčasťou vizuálneho štýlu klubu pri jeho prezentácii doma a v zahraničí, na hokejovej výstroji, na prezentačných materiáloch, darčekových predmetoch, klubových komunikačných nosičoch v printovej, ako aj digitálnej forme. Väčšina zámorských ani európskych klubov sa nemôže pýšiť takou bohatou históriou, ako Slovan. A keďže najbližšia sezóna bude pre klub HC SLOVAN Bratislava výročná, klub sa aj k tejto udalosti rozhodol vytvoriť samostatné logo.Výročné logo “100 rokov hokejového Slovana” bude používané aj v kombinácii s oficiálnom logo klubu HC SLOVAN Bratislava, ktoré však nenahrádza. Do uzávierky bolo do súťaže prihlásených celkom 13 návrhov od 6 autorov, resp. riešiteľských tímov. Kombinácia fanúšikovského hlasovania a vyhodnotenia odbornej poroty určila za víťaza logo vykreované voľným grafickým zoskupením K2 DESIGN od autorov Petra Kačenku a Rastislava Maršálka.Peter Kačenka je kreatívnym riaditeľom slovenskej reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorý stál za mnohými úspešnými reklamnými kampaňami, medzi ktorými sú aj tie pre MS 2019, alebo kampane pre MS 20 a 19 ročných juniorov. Je tiež autorom loga slovenskej hokejovej reprezentácie, hokejový fanúšik a hokejový otec.Rastislav Maršálek je marketingovým riaditeľom špičkovej slovenskej technologicko-softvérovej spoločnosti Colosseo EAS, ktorá sa zaoberá vývojom integrovaných multimediálnych riešení pre športové štadióny. Taktiež je bývalým kreatívnym riaditeľom HC SLOVAN Bratislava, v ktorom pôsobil 14 rokov. Je autorom aktuálneho loga klubu v podobe orliaka bielohlavého z roku 2000.„Keď ma oslovil Rasťo Maršálek, či by som sa s ním pustil do výzvy vytvoriť logo k 100-ročnici HC SLOVAN Bratislava, chvíľu som váhal. Mal som pocit, že nechcem súťažiť o to, kto navrhne najlesklejšiu 100-ku. Mám rád keď logo rozpráva príbeh. Ale od momentu, keď sme sa prvý krát stretli, mi to nedalo pokoj. A tak sme sa nakoniec dohodli, že do toho pôjdeme. Ale len vtedy, keď nám to bude obom dávať zmysel,“ uviedol Kačenka.„Myslím si, že sa to nakoniec celkom podarilo. Spojenie ikonických tvarov päťuholníkov, ktoré vytvárajú symbol nekonečna, chce povedať jednoduché posolstvo: Spájame nadšenie pre hokej, ktoré je v klube od jeho vzniku, energiu, odhodlanie, s ktorým si klub vydobyl svoju pozíciu a slávu s odkazom pokračovať tak dlho, ako dlho budú ľudia okolo klubu milovať hokej,“ doplnil Peter Kačenka .„S Peťom Kačenkom sa poznám už dlhé roky. To, že som ho oslovil na spoluprácu, malo dve roviny – jednu vecnú, nakoľko som dosť vyťažený na mojom súčasnom pôsobisku a ďalšiu odbornú a ľudskú, keďže Petra vnímam ho ako špičkového kreatívca, ktorý je navyše takisto „postihnutý“ hokejom ako ja.“, objasnil spoluautor loga Rastislav Maršálek a dodal: „Už dlhší čas som si chcel s ním vyskúšať spoluprácu na hokejovom projekte a táto súťaž na to vytvorila ideálne podmienky.“ Logo “100 rokov hokejového Slovana” nájde svoje uplatnenie nielen na špeciálnej sade hráčskych dresoch, ale aj v každodennej marketingovej komunikácii klubu. Fanúšikovia si ich už v lete budú môcť nájsť na vybraných klubových suveníroch v oficiálnom klubovom fanshope.

Časopis Powerplay

05/2024:

V najnovšom čísle POWERPLAY 05 sa dočítate:

  • Profil Denisa Godlu: Minister obrany z kráľovského mesta
  • Predstavujeme: Európska premiéra Patricka Holwaya
  • Rozhovor s trénermi Petrom Oremusom a Andrejom Kmečom
  • Pamätné momenty z histórie Slovana: Počas výluky priali hviezdy Slovanu
  • Slovanisti vo svete: Rok Tičar