Stanovisko k rozhodnutiu prenajať reklamný názov Zimného štadióna Ondreja Nepelu

HC SLOVAN Bratislava je sklamaný rozhodnutím mestského zastupiteľstva zo dňa 29. septembra t.r. prenajať spoločnosti TIPOS marketingový názov Zimného štadióna Ondreja Nepelu.

Hlavnému mestu SR Bratislava a jeho mestskej príspevkovej organizácii Správa telovýchovných a rekreačných zariadení hlavného mesta (STaRZ), ktorá spravuje zimný štadión, sa podarilo urobiť vo svete športového marketingu a tzv. „naming rights“ partnerstiev skutočne neobvyklý a zároveň, žiaľ, úplne nepochopiteľný krok: pomenovať športovú arénu bez akejkoľvek spoluúčasti športového klubu, ktorý do tejto arény prináša podstatnú časť športového a marketingového produktu svojimi zápasmi a celkovou činnosťou, a ktorý ako hlavný nájomca tejto arény od júna 2011 zaplatil na nájomnom a službách spojených s užívaním arény do rozpočtu mesta niekoľko miliónov eur. 

Odhliadnuc od tohto – mierne povedané – veľmi netradičného spôsobu riešenia vzťahu medzi marketingovými právami k domovskému štadiónu a hlavným nájomcom a nositeľom produktu, toto rozhodnutie a následné konanie STaRZ môže vážnym spôsobom ohroziť schopnosť HC SLOVAN Bratislava ďalej zotrvať na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu v pozícii hlavného nájomcu a prinášať tak do jednej z najhokejovejších hál v Európe atraktívny športový zážitok. Ako je všeobecne známe, generálnym partnerom klubu je spoločnosť Niké, s ktorou má klub podpísanú dlhodobú zmluvu. Aj vďaka tomuto partnerstvu je HC SLOVAN Bratislava schopný za užívanie zimného štadióna svojím A mužstvom, B mužstvom a ďalšími jedenástimi detskými a mládežníckymi kategóriami platiť sumu, ktorá sa ročne približuje k jednému miliónu eur. Je prirodzené, že marketingová investícia na úrovni generálneho partnera takmer automaticky predpokladá exkluzivitu v danom segmente, ktorým sú v tomto prípade športové stávky a hazardné hry. Rozhodnutie mestského zastupiteľstva a následné umiestňovanie reklám nového nositeľa reklamného názvu v exteriéri, ako aj interiéroch arény môže viesť k zásadnému zníženiu sponzorských príjmov od nášho generálneho partnera a to napríklad pri uplatnení opcie.

Pritom noví akcionári HC SLOVAN Bratislava – okrem toho, že bezprostredne po kúpe klubu v lete 2020 vysporiadali všetky jeho záväzky voči mestu a pravidelne načas hradia všetky platby spojené s užívaním arény – informovali už pred jeden a pol rokom správcu arény o záujme viacerých iných partnerov o prenájom reklamného názvu arény. Tento záujem bol celkom pochopiteľne jednoznačne generovaný skutočnosťou, že aréna je predovšetkým tradičným domovským miestom hokejistov Slovana Bratislava, ktorí v nej počas sezóny odohrajú okolo 40 domácich zápasov v najvyššej slovenskej lige, ako aj v medzinárodných súťažiach, naposledy v Champions Hockey League.

Medzi uchádzačmi o reklamný názov arény boli viaceré spoločnosti, napr. nadnárodný technologický líder v spracovávaní globálnych platieb platobnými kartami, ktoré by vo výberovom konaní boli pripravení za právo užívania reklamného názvu arény zaplatiť mestu okolo 400 tisíc eur ročne, teda dvojnásobok publikovanej sumy. Žiaľ, so zástupcami mesta a STaRZ sa predstaviteľom nášho klubu nepodarilo dosiahnuť žiadnu zmysluplnú dohodu o deľbe tohto príjmu a STaRZ tiež odmietol návrhy klubu na vypísanie výberového konania na prenájom reklamného názvu arény, ktorým by podľa názoru akcionárov Slovana bolo možné získať lepšie podmienky pri odmene za prenájom názvu arény a v konečnom dôsledku viac finančných prostriedkov do rozpočtu mesta a teda pre obyvateľov Bratislavy.

Slovan Bratislava je na Tehelnom poli na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu doma už od roku 1940, teda viac ako osemdesiat rokov zo svojej storočnej histórie. Tento svätostánok slovenského hokeja, ale aj slovenského krasokorčuľovania, na ktorého ľade vyrástli mnohí majstri sveta a olympijský víťaz, nesie meno po slovenskom športovcovi dvadsiateho storočia Ondrejovi Nepelovi už viac ako dvadsať rokov.

Slovan Bratislava si váži príspevok spoločnosti TIPOS, národná lotériová spoločnosť, na podporu slovenského športu. Vďaka Tiposu môžu byť občania Slovenska hrdí na viacerých slovenských olympionikov a reprezentantov v mnohých odvetviach športu. Žiaľ, spoločnosť Tipos si musí byť vedomá okolností, za ktorých získala marketingové právo užívať reklamný názov Zimného štadióna Ondreja Nepelu. V tejto súvislosti Slovan Bratislava jednoznačne vyhlasuje, že svoje domáce zápasy bude naďalej hrávať na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu, a nie v Tipos Aréne.


Časopis Powerplay

05/2024:

V najnovšom čísle POWERPLAY 05 sa dočítate:

  • Profil Denisa Godlu: Minister obrany z kráľovského mesta
  • Predstavujeme: Európska premiéra Patricka Holwaya
  • Rozhovor s trénermi Petrom Oremusom a Andrejom Kmečom
  • Pamätné momenty z histórie Slovana: Počas výluky priali hviezdy Slovanu
  • Slovanisti vo svete: Rok Tičar