Fanúšikovia hokejového Slovana odpovedali na celkom 42 otázok (36 meritórnych a 6 sociodemografických). Výskum bol realizovaný kvantitatívnou metódou CAWI (direct-online survey)
na vzorke 1 352 pravidelných návštevníkov domácich zápasov v uplynulej sezóne 2017/18.
Išlo už o piatu vlnu porovnateľného marketingového výskumu HC SLOVAN po rokoch 2013, 2014, 2016 a 2017.
"Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s nákupom vstupeniek, ap.," povedal zástupca agentúry AKO Mgr. Václav Hřích.
Na základe výsledkov prieskumu sa zdá, že fanúšikovia Slovana majú jasno, ako by mal vyzerať káder mužstva v novej sezóne. K možnosti "Slovan by mal mať prevahu slovenských hráčov, doplnených o max. 5 kvaltných legionárov" sa priklonilo 52,1% opýtaných. Ďalším 38,8% je to jedno, hlavne aby mužstvo hralo dobrý hokej. Iba 9,1% by preferovalo národnostne pestrý tím zložený z čo najväčšieho počtu zahraničných hráčov.
Klub podrobil analýze aj vhodnosť začiatkov domácich zápasov. Úvodné buly o 19:00 h v pracovný deň vyhovuje 47,3% divákov, ďalších 48,3% by preferovalo skorší začiatok. Na druhej strane, začiatky víkendových zápasov o 17:00 h sa zdajú byť v poriadku, súhlasí s nimi až 64,9% fanúšikov.
Fanúšikovia Slovana naďalej podporujú názor, aby Slovan v budúcnosti vytvoril mužstvo, ktoré by popri KHL zároveň účinkovalo v slovenskej najvyššej súťaži. Za takéto riešenie sa prihovára 64,6%, pravdou však je, že záujem medziročne klesol až o 11%.
Pokiaľ ide o sociodemografický profil pravidelných divákov na zápasoch HC SLOVAN, prieskum potvrdil, že medzi fanúšikmi prevládajú muži (79,8%), najčastejšie vo veku 25-44 rokov (65,8%), s vysokoškolským vzdelaním (50,6%, u permanentkárov dokonca až 58,2%) pracujúci ako podnikatelia, živnostníci alebo zamestnanci s duševnou prácou (69,7%). Bývajú v Bratislave (48,7%) alebo v Bratislavskom kraji (ďalších 18,9%) a až 40,2% uvádza čistý mesačný príjem domácnosti nad 1 600 eur. Na zápasy Slovana chodí na vstupenky pravidelne takmer 40% fanúšikov mimo Bratislavského kraja, najmä z Trnavského, Nitrianskeho a Trenčianskeho. Potešiteľný je tiež každoročný nárast rodín s deťmi, ktoré vlani tvorili až 23,6% všetkých návštevníkov.
Hlavnými dôvodmi návštev domácich zápasov sú: podpora tímu (dlhoroční verní fanúšikovia, pre ktorých je Slovan súčasťou ich života - 45%), skvelá atmosféra, ktorá je pre divákov zážitkom samým o sebe (32,4%), kvalitný hokej (14%), ako aj generovanie pozitívnych emócií a celkový športový zážitok v bezpečnom prostredí, bez obáv z vyčíňania chuligánov a vulgarizmov.
Z mimohokejových sprievodných aktivít si fanúšikovia obľúbili najmä maskota Harvyho, ktorého ohodnotilo najlepšou školskou známkou 1 až 72,8% fanúšikov. Spokojnosť vládla aj s predzápasovým ceremoniálom, vrátane nástupu hráčov na ľad a ice-mappingom, ako aj s cheerleaderkami. Najväčšia nespokojnosť pretrváva s možnosťami a kvalitou občerstvenia v aréne, fanúšikovia by chceli aj nové prestávkové súťaže a inováciu Fotolab zóny.
Z klubových suvenírov je najväčší záujem už tradične o textilné výrobky – mikiny, tričká, dresy, šály a šiltovky. Z menších suvenírov sú najžiadanejšie magnetky a príslušenstvo pre autá.
Titul najobľúbenejšieho hráča medzi fanúšikmi v sezóne 2017/18 získal suverénne Marek Viedenský s 36% hlasov, na druhom mieste sa umiestnil Michal Sersen (24,2%), tretí bol gólman Jakub Štěpánek (17,5% hlasov).
Najviac informácií o klube čerpajú fanúšikovia HC SLOVAN podľa očakávania z internetu, pričom oficiálny klubový web uviedlo ako hlavný zdroj informácií 44,9% fanúšikov. Pre 37,4% z nich je kľúčovým zdrojom informácií profil klubu na facebooku. Nasledujú správy v TV a mobilná aplikácia HC SLOVAN (20,2%) Otváranie webu cez smartfón opäť tromflo počítač: cez smartfón otvára web 76,5% opýtaných, zatiaľ čo na počítaci 68,6%.
Cieľom prieskumu bolo poskytnúť klubu nezávislú spätnú väzbu o názoroch fanúšikov Slovana. "Pomocou výsledkov prieskumu sme získali cenné argumenty a podklady pre nastavenie služieb v novej sezóne 2018/19, rokovanie s reklamnými partnermi klubu, ako aj zlepšenie komunikácie s verejnosťou," uviedol generálny manažér HC SLOVAN Patrik Ziman.