Logo

Správy

SloavnPositive

Fanshop

Slovan sa pýtal fanúšikov

0 0

HC SLOVAN realizoval v uplynulých týždňoch v spolupráci s výskumnou agentúrou AKO pravidelný posezónny marketingový prieskum medzi svojimi fanúšikmi.

$article->fk_main_image->title

Fanúšikovia hokejového Slovana odpovedali na celkom 42 otázok (36 meritórnych a 6 sociodemografických). Výskum bol realizovaný kvantitatívnou metódou CAWI (direct-online survey) na vzorke 1 352 pravidelných návštevníkov domácich zápasov v uplynulej sezóne 2017/18. 

Išlo už o piatu vlnu porovnateľného marketingového výskumu HC SLOVAN po rokoch 2013, 2014, 2016 a 2017.

"Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s nákupom vstupeniek, ap.,"
povedal zástupca agentúry AKO Mgr. Václav Hřích.

Na základe výsledkov prieskumu sa zdá, že fanúšikovia Slovana majú jasno, ako by mal vyzerať káder mužstva v novej sezóne. K možnosti "Slovan by mal mať prevahu slovenských hráčov, doplnených o max. 5 kvaltných legionárov" sa priklonilo 52,1% opýtaných. Ďalším 38,8% je to jedno, hlavne aby mužstvo hralo dobrý hokej. Iba 9,1% by preferovalo národnostne pestrý tím zložený z čo najväčšieho počtu zahraničných hráčov.

Klub podrobil analýze aj vhodnosť začiatkov domácich zápasov. Úvodné buly o 19:00 h v pracovný deň vyhovuje 47,3% divákov, ďalších 48,3% by preferovalo skorší začiatok. Na druhej strane, začiatky víkendových zápasov o 17:00 h sa zdajú byť v poriadku, súhlasí s nimi až 64,9% fanúšikov.

Fanúšikovia Slovana naďalej podporujú názor, aby Slovan v budúcnosti vytvoril mužstvo, ktoré by popri KHL zároveň účinkovalo v slovenskej najvyššej súťaži. Za takéto riešenie sa prihovára 64,6%, pravdou však je, že záujem medziročne klesol až o 11%.

Pokiaľ ide o sociodemografický profil pravidelných divákov na zápasoch HC SLOVAN, prieskum potvrdil, že medzi fanúšikmi prevládajú muži (79,8%), najčastejšie vo veku 25-44 rokov (65,8%), s vysokoškolským vzdelaním (50,6%, u permanentkárov dokonca až 58,2%)  pracujúci ako podnikatelia, živnostníci alebo zamestnanci s duševnou prácou (69,7%). Bývajú v Bratislave (48,7%) alebo v Bratislavskom kraji (ďalších 18,9%) a až 40,2% uvádza čistý mesačný príjem domácnosti nad 1 600 eur. Na zápasy Slovana chodí na vstupenky pravidelne takmer 40% fanúšikov mimo Bratislavského kraja, najmä z Trnavského, Nitrianskeho a Trenčianskeho. Potešiteľný je tiež každoročný nárast rodín s deťmi, ktoré vlani tvorili až 23,6% všetkých návštevníkov.

Hlavnými dôvodmi návštev domácich zápasov sú: podpora tímu (dlhoroční verní fanúšikovia, pre ktorých je Slovan súčasťou ich života - 45%), skvelá atmosféra, ktorá je pre divákov zážitkom samým o sebe (32,4%), kvalitný hokej (14%), ako aj generovanie pozitívnych emócií a celkový športový zážitok v bezpečnom prostredí, bez obáv z vyčíňania chuligánov a vulgarizmov.
 
Z mimohokejových sprievodných aktivít si fanúšikovia obľúbili najmä maskota Harvyho, ktorého ohodnotilo najlepšou školskou známkou 1 až 72,8% fanúšikov. Spokojnosť vládla aj s predzápasovým ceremoniálom, vrátane nástupu hráčov na ľad a ice-mappingom, ako aj s cheerleaderkami. Najväčšia nespokojnosť pretrváva s možnosťami a kvalitou občerstvenia v aréne, fanúšikovia by chceli aj nové prestávkové súťaže a inováciu Fotolab zóny.  

Z klubových suvenírov je najväčší záujem už tradične o textilné výrobky – mikiny, tričká, dresy, šály a šiltovky. Z menších suvenírov sú najžiadanejšie magnetky a príslušenstvo pre autá.

Titul najobľúbenejšieho hráča medzi fanúšikmi v sezóne 2017/18 získal suverénne Marek Viedenský s 36% hlasov, na druhom mieste sa umiestnil Michal Sersen (24,2%), tretí bol gólman Jakub Štěpánek (17,5% hlasov).

Najviac informácií o klube čerpajú fanúšikovia HC SLOVAN podľa očakávania z internetu, pričom oficiálny klubový web uviedlo ako hlavný zdroj informácií 44,9% fanúšikov. Pre 37,4% z nich je kľúčovým zdrojom informácií profil klubu na facebooku. Nasledujú správy v TV a mobilná aplikácia HC SLOVAN (20,2%) Otváranie webu cez smartfón opäť tromflo počítač: cez smartfón otvára web 76,5% opýtaných, zatiaľ čo na počítaci 68,6%.

Cieľom prieskumu bolo poskytnúť klubu nezávislú spätnú väzbu o názoroch fanúšikov Slovana. "Pomocou výsledkov prieskumu sme získali cenné argumenty a podklady pre nastavenie služieb v novej sezóne 2018/19, rokovanie s reklamnými partnermi klubu, ako aj zlepšenie komunikácie s verejnosťou," uviedol generálny manažér HC SLOVAN Patrik Ziman.

Západná konferencia

P Tím GP PTS
1. SKA Petrohrad 56 138
2. CSKA Moskva 56 124
3. Jokerit Helsinki 56 103
4. Lokomotiv Jaroslavľ 56 99
5. Torpedo Nižnij Novgorod 56 89
6. HC Soči 56 87
7. Spartak Moskva 56 85
8. Severstaľ Čerepovec 56 83
9. Dynamo Moskva 56 80
10. Dinamo Minsk 56 73
11. Viťaz Podolsk 56 67
12. HC SLOVAN Bratislava 56 58
13. Dinamo Riga 56 50
Kompletné tabuľky

Individuálne štatistiky

# Hráč GP P
1. Genoway Colby 56 31
2. Boychuk Zach 35 24
3. Kaspar Lukas 46 21
4. Viedensky Marek 42 21
5. Ebert Nick 44 19
6. Meszároš Andrej 51 17
7. Hrnka Tomas 46 11
8. Despres Simon 44 11
9. Sersen Michal 29 9
10. Svarny Ivan 42 6

Napísali o nás