Logo

Správy

SloavnPositive

Slovan sa pýtal fanúšikov

0 0

HC SLOVAN realizoval v uplynulých týždňoch v spolupráci s výskumnou agentúrou AKO pravidelný posezónny marketingový prieskum medzi svojimi fanúšikmi.

$article->fk_main_image->title

Fanúšikovia hokejového Slovana odpovedali na celkom 42 otázok (36 meritórnych a 6 sociodemografických). Výskum bol realizovaný kvantitatívnou metódou CAWI (direct-online survey) na vzorke 1 352 pravidelných návštevníkov domácich zápasov v uplynulej sezóne 2017/18. 

Išlo už o piatu vlnu porovnateľného marketingového výskumu HC SLOVAN po rokoch 2013, 2014, 2016 a 2017.

"Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s nákupom vstupeniek, ap.,"
povedal zástupca agentúry AKO Mgr. Václav Hřích.

Na základe výsledkov prieskumu sa zdá, že fanúšikovia Slovana majú jasno, ako by mal vyzerať káder mužstva v novej sezóne. K možnosti "Slovan by mal mať prevahu slovenských hráčov, doplnených o max. 5 kvaltných legionárov" sa priklonilo 52,1% opýtaných. Ďalším 38,8% je to jedno, hlavne aby mužstvo hralo dobrý hokej. Iba 9,1% by preferovalo národnostne pestrý tím zložený z čo najväčšieho počtu zahraničných hráčov.

Klub podrobil analýze aj vhodnosť začiatkov domácich zápasov. Úvodné buly o 19:00 h v pracovný deň vyhovuje 47,3% divákov, ďalších 48,3% by preferovalo skorší začiatok. Na druhej strane, začiatky víkendových zápasov o 17:00 h sa zdajú byť v poriadku, súhlasí s nimi až 64,9% fanúšikov.

Fanúšikovia Slovana naďalej podporujú názor, aby Slovan v budúcnosti vytvoril mužstvo, ktoré by popri KHL zároveň účinkovalo v slovenskej najvyššej súťaži. Za takéto riešenie sa prihovára 64,6%, pravdou však je, že záujem medziročne klesol až o 11%.

Pokiaľ ide o sociodemografický profil pravidelných divákov na zápasoch HC SLOVAN, prieskum potvrdil, že medzi fanúšikmi prevládajú muži (79,8%), najčastejšie vo veku 25-44 rokov (65,8%), s vysokoškolským vzdelaním (50,6%, u permanentkárov dokonca až 58,2%)  pracujúci ako podnikatelia, živnostníci alebo zamestnanci s duševnou prácou (69,7%). Bývajú v Bratislave (48,7%) alebo v Bratislavskom kraji (ďalších 18,9%) a až 40,2% uvádza čistý mesačný príjem domácnosti nad 1 600 eur. Na zápasy Slovana chodí na vstupenky pravidelne takmer 40% fanúšikov mimo Bratislavského kraja, najmä z Trnavského, Nitrianskeho a Trenčianskeho. Potešiteľný je tiež každoročný nárast rodín s deťmi, ktoré vlani tvorili až 23,6% všetkých návštevníkov.

Hlavnými dôvodmi návštev domácich zápasov sú: podpora tímu (dlhoroční verní fanúšikovia, pre ktorých je Slovan súčasťou ich života - 45%), skvelá atmosféra, ktorá je pre divákov zážitkom samým o sebe (32,4%), kvalitný hokej (14%), ako aj generovanie pozitívnych emócií a celkový športový zážitok v bezpečnom prostredí, bez obáv z vyčíňania chuligánov a vulgarizmov.
 
Z mimohokejových sprievodných aktivít si fanúšikovia obľúbili najmä maskota Harvyho, ktorého ohodnotilo najlepšou školskou známkou 1 až 72,8% fanúšikov. Spokojnosť vládla aj s predzápasovým ceremoniálom, vrátane nástupu hráčov na ľad a ice-mappingom, ako aj s cheerleaderkami. Najväčšia nespokojnosť pretrváva s možnosťami a kvalitou občerstvenia v aréne, fanúšikovia by chceli aj nové prestávkové súťaže a inováciu Fotolab zóny.  

Z klubových suvenírov je najväčší záujem už tradične o textilné výrobky – mikiny, tričká, dresy, šály a šiltovky. Z menších suvenírov sú najžiadanejšie magnetky a príslušenstvo pre autá.

Titul najobľúbenejšieho hráča medzi fanúšikmi v sezóne 2017/18 získal suverénne Marek Viedenský s 36% hlasov, na druhom mieste sa umiestnil Michal Sersen (24,2%), tretí bol gólman Jakub Štěpánek (17,5% hlasov).

Najviac informácií o klube čerpajú fanúšikovia HC SLOVAN podľa očakávania z internetu, pričom oficiálny klubový web uviedlo ako hlavný zdroj informácií 44,9% fanúšikov. Pre 37,4% z nich je kľúčovým zdrojom informácií profil klubu na facebooku. Nasledujú správy v TV a mobilná aplikácia HC SLOVAN (20,2%) Otváranie webu cez smartfón opäť tromflo počítač: cez smartfón otvára web 76,5% opýtaných, zatiaľ čo na počítaci 68,6%.

Cieľom prieskumu bolo poskytnúť klubu nezávislú spätnú väzbu o názoroch fanúšikov Slovana. "Pomocou výsledkov prieskumu sme získali cenné argumenty a podklady pre nastavenie služieb v novej sezóne 2018/19, rokovanie s reklamnými partnermi klubu, ako aj zlepšenie komunikácie s verejnosťou," uviedol generálny manažér HC SLOVAN Patrik Ziman.

Západná konferencia

P Tím GP PTS
1. CSKA Moskva 49 84
2. SKA Petrohrad 48 79
3. Lokomotiv Jaroslavľ 50 67
4. Jokerit Helsinki 48 66
5. Dynamo Moskva 50 58
6. Spartak Moskva 50 56
7. Viťaz Podolsk 49 52
8. HC Soči 50 51
9. Dinamo Riga 49 48
10. Severstaľ Čerepovec 49 36
11. Dinamo Minsk 49 33
12. HC SLOVAN Bratislava 51 27
Kompletné tabuľky

Individuálne štatistiky

# Hráč GP P
1. Taffe Jeff 51 27
2. Cerveny Rudolf 50 20
3. Chipchura Kyle 50 16
4. Rau Chad 49 16
5. Sukel Matus 49 15
6. Gelinas Eric 47 13
7. Sersen Michal 51 11
8. Lunter Mario 48 11
9. Lamper Patrik 41 10
10. Liska Adam 41 8

Napísali o nás

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.

Viac informácií Rozumiem