Logo

Správy

SloavnPositive

Slovan sa pýtal fanúšikov

0 0

HC SLOVAN realizoval v uplynulých týždňoch v spolupráci s výskumnou agentúrou AKO pravidelný posezónny marketingový prieskum medzi svojimi fanúšikmi.

$article->fk_main_image->title

Fanúšikovia hokejového Slovana odpovedali na celkom 42 otázok (36 meritórnych a 6 sociodemografických). Výskum bol realizovaný kvantitatívnou metódou CAWI (direct-online survey) na vzorke 1 352 pravidelných návštevníkov domácich zápasov v uplynulej sezóne 2017/18. 

Išlo už o piatu vlnu porovnateľného marketingového výskumu HC SLOVAN po rokoch 2013, 2014, 2016 a 2017.

"Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s nákupom vstupeniek, ap.,"
povedal zástupca agentúry AKO Mgr. Václav Hřích.

Na základe výsledkov prieskumu sa zdá, že fanúšikovia Slovana majú jasno, ako by mal vyzerať káder mužstva v novej sezóne. K možnosti "Slovan by mal mať prevahu slovenských hráčov, doplnených o max. 5 kvaltných legionárov" sa priklonilo 52,1% opýtaných. Ďalším 38,8% je to jedno, hlavne aby mužstvo hralo dobrý hokej. Iba 9,1% by preferovalo národnostne pestrý tím zložený z čo najväčšieho počtu zahraničných hráčov.

Klub podrobil analýze aj vhodnosť začiatkov domácich zápasov. Úvodné buly o 19:00 h v pracovný deň vyhovuje 47,3% divákov, ďalších 48,3% by preferovalo skorší začiatok. Na druhej strane, začiatky víkendových zápasov o 17:00 h sa zdajú byť v poriadku, súhlasí s nimi až 64,9% fanúšikov.

Fanúšikovia Slovana naďalej podporujú názor, aby Slovan v budúcnosti vytvoril mužstvo, ktoré by popri KHL zároveň účinkovalo v slovenskej najvyššej súťaži. Za takéto riešenie sa prihovára 64,6%, pravdou však je, že záujem medziročne klesol až o 11%.

Pokiaľ ide o sociodemografický profil pravidelných divákov na zápasoch HC SLOVAN, prieskum potvrdil, že medzi fanúšikmi prevládajú muži (79,8%), najčastejšie vo veku 25-44 rokov (65,8%), s vysokoškolským vzdelaním (50,6%, u permanentkárov dokonca až 58,2%)  pracujúci ako podnikatelia, živnostníci alebo zamestnanci s duševnou prácou (69,7%). Bývajú v Bratislave (48,7%) alebo v Bratislavskom kraji (ďalších 18,9%) a až 40,2% uvádza čistý mesačný príjem domácnosti nad 1 600 eur. Na zápasy Slovana chodí na vstupenky pravidelne takmer 40% fanúšikov mimo Bratislavského kraja, najmä z Trnavského, Nitrianskeho a Trenčianskeho. Potešiteľný je tiež každoročný nárast rodín s deťmi, ktoré vlani tvorili až 23,6% všetkých návštevníkov.

Hlavnými dôvodmi návštev domácich zápasov sú: podpora tímu (dlhoroční verní fanúšikovia, pre ktorých je Slovan súčasťou ich života - 45%), skvelá atmosféra, ktorá je pre divákov zážitkom samým o sebe (32,4%), kvalitný hokej (14%), ako aj generovanie pozitívnych emócií a celkový športový zážitok v bezpečnom prostredí, bez obáv z vyčíňania chuligánov a vulgarizmov.
 
Z mimohokejových sprievodných aktivít si fanúšikovia obľúbili najmä maskota Harvyho, ktorého ohodnotilo najlepšou školskou známkou 1 až 72,8% fanúšikov. Spokojnosť vládla aj s predzápasovým ceremoniálom, vrátane nástupu hráčov na ľad a ice-mappingom, ako aj s cheerleaderkami. Najväčšia nespokojnosť pretrváva s možnosťami a kvalitou občerstvenia v aréne, fanúšikovia by chceli aj nové prestávkové súťaže a inováciu Fotolab zóny.  

Z klubových suvenírov je najväčší záujem už tradične o textilné výrobky – mikiny, tričká, dresy, šály a šiltovky. Z menších suvenírov sú najžiadanejšie magnetky a príslušenstvo pre autá.

Titul najobľúbenejšieho hráča medzi fanúšikmi v sezóne 2017/18 získal suverénne Marek Viedenský s 36% hlasov, na druhom mieste sa umiestnil Michal Sersen (24,2%), tretí bol gólman Jakub Štěpánek (17,5% hlasov).

Najviac informácií o klube čerpajú fanúšikovia HC SLOVAN podľa očakávania z internetu, pričom oficiálny klubový web uviedlo ako hlavný zdroj informácií 44,9% fanúšikov. Pre 37,4% z nich je kľúčovým zdrojom informácií profil klubu na facebooku. Nasledujú správy v TV a mobilná aplikácia HC SLOVAN (20,2%) Otváranie webu cez smartfón opäť tromflo počítač: cez smartfón otvára web 76,5% opýtaných, zatiaľ čo na počítaci 68,6%.

Cieľom prieskumu bolo poskytnúť klubu nezávislú spätnú väzbu o názoroch fanúšikov Slovana. "Pomocou výsledkov prieskumu sme získali cenné argumenty a podklady pre nastavenie služieb v novej sezóne 2018/19, rokovanie s reklamnými partnermi klubu, ako aj zlepšenie komunikácie s verejnosťou," uviedol generálny manažér HC SLOVAN Patrik Ziman.

Západná konferencia

P Tím GP PTS
1. CSKA Moskva 18 30
2. SKA Petrohrad 16 26
3. Jokerit Helsinki 16 25
4. Lokomotiv Jaroslavľ 18 25
5. HC Soči 18 18
6. Spartak Moskva 17 17
7. Dinamo Riga 17 15
8. Viťaz Podolsk 17 15
9. Severstaľ Čerepovec 18 14
10. HC SLOVAN Bratislava 18 14
11. Dynamo Moskva 18 13
12. Dinamo Minsk 17 11
Kompletné tabuľky

Individuálne štatistiky

# Hráč GP P
1. Taffe Jeff 18 14
2. Repik Michal 18 10
3. Gelinas Eric 18 9
4. Sersen Michal 18 7
5. Rau Chad 18 7
6. Cerveny Rudolf 17 7
7. Virta Patrik 17 7
8. Sukel Matus 16 7
9. Chipchura Kyle 18 6
10. Liska Adam 18 5

Napísali o nás

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.

Viac informácií Rozumiem