Logo

Správy

SloavnPositive

Slovan sa pýtal fanúšikov

0 0

Tradičný posezónny prieskum pre HC SLOVAN Bratislava realizovala na prelome mesiacov apríl a máj výskumná agentúra AKO.

$article->fk_main_image->title

Respondenti odpovedali celkom na 20 meritórnych a 6 sociodemografických otázok. Výskum bol realizovaný    kvantitatívnou metódou CAWI (direct-online survey) na vzorke 2 291 návštevníkov domácich zápasov v uplynulej sezóne (z toho 448 permanentkárov a 1 843 "vstupenkárov"). 

"Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s predajom vstupeniek cez Ticketportal, ap.," povedal zástupca agentúry AKO Mgr. Václav Hřích.


Podľa očakávania, drvivá väčšina majiteľov sezónnych a zápasových vstupeniek chodí na domáce zápasy Slovana pravidelne, až 94% permanentkárov a 67% tých, ktorí si kupujú lístky. Prevahu v hľadisku Zimného štadióna Ondreja Nepelu majú naďalej muži (8 z 10 divákov). Na druhej strane, v porovaní s podobným prieskumom spred dvoch sezón stúpol počet žien, ktoré si kupujú zápasové vstupenky.

Viac ako polovica fanúšikov vlastniacich permanentku uviedla čistý mesačný príjem domácnosti nad 1 400 eur, 4 z 10 permanentkárov dokonca nad 1 600 eur. Príjem nad 1 600 eur má podľa prieskumu aj viac ako tretina vstupenkárov (35%). Oproti roku 2014 zastúpenie divákov s nadpriemerným príjmom v hľadisku ešte stúplo.

Medzi divákmi sú najčastejšie ľudia v produktívnom veku (25 – 54 rokov). U permanentkárov je najsilnejšie zastúpená skupina vo veku 35-44 rokov (32%),  vstupenkári sú ešte mladší vo veku 25–34 rokov (taktiež 32%). Viac ako polovica divákov na Slovane (56% permanentkárov a 50% vstupenkárov) má VŠ vzdelanie; strednú školu s maturitou uviedlo 36% permanentkárov a  41% vstupenkárov. Podľa profesie medzi návštevníkmi prevládajú podnikatelia a duševne pracujúci zamestnanci (u permanentkárov 45% a 33%; u vstupenkárov 29% a 39%).

Na domáce zápasy Slovana v KHL chodia najmä Bratislavčania (permanentkári 79%, vstupenkári 49%), ale medziročne čoraz stúpa počet divákov z iných regiónov, najmä z Trnavského a Trenčianskeho kraja. 

Takmer všetci fanúšikovia (94% permanentkárov a 88% vstupenkárov) sledujú zápasy Slovana aj v TV, či už vonku alebo doma v prípade, že nemôžu ísť osobne. 

Hlavnými dôvodmi návštev domácich zápasov sú: podpora tímu (dlhoroční fanúšikovia, často rodičmi „odkojení“ na hokeji), kvalitný hokej (najmä odkedy sa hrá KHL), skvelá a priateľská atmosféra v aréne, bez obáv z vyčíňania chuligánov, pričom stúpa aj počet rodičov navštevujúcich zápasy s deťmi.

Podľa mienky fanúšikov Slovana sa celková prezentácia klubu každoročne zlepšuje (o 10 percentuálnych bodov lepšia ako v roku 2014). Taktiež imidž klubu je hodnotený ako lepší. 

Z mimohokejových sprievodných aktivít si fanúšikovia obľúbili najmä maskota Harvyho (priemerná školská známka je 1,4), ktorý po prvý raz v histórii predstihol aj roztlieskavačky Angels Cheerleaders. Najväčšie rezervy vidia v kvalite obsluhy a sortimente občerstvenia v aréne počas prestávok zápasov. Z nových aktivít by radi videli predzápasovú šou doplnenú o ice-mapping, inštalovanie gólového klaksónu a nové prestávkové súťaže.

Z klubových suvenírov je najväčší záujem už tradične o textilné výrobky – mikiny, tričká, dresy a šiltovky. Z menších suvenírov sú najžiadanejšie magnetky a príslušenstvo pre autá.

Titul najobľúbenejšieho hráča v sezóne 2015/16 získal suverénne gólman Barry Brust, na druhom mieste sa u permanentkárov aj vstupenkárov umiestnil Andrej Šťastný, tretí skončil Žiga Jeglič.

Dominantným zdrojom informácií o klube zostáva pre fanúšikov HC SLOVAN klubový web, ktorý ako hlavný zdroj informácií uviedlo 64% permanentkárov a 56% vstupenkárov. Pre tretinu fanúšikov je kľúčovým zdrojom informácií profil klubu na facebooku. Až za internetom nasledujú športové správy v televízii. Oproti roku 2014 výrazne stúpli návštevy webu prostredníctvom mobilných zariadení: cez smartfón otvára stránku 73% ľudí, cez tablet 28%.

Cieľom prieskumu bolo poskytnúť klubu nezávislú spätnú väzbu o názoroch fanúšikov Slovana. "Pomocou výsledkov prieskumu sme získali cenné podklady pre nastavenie služieb v novej sezóne 2016/17, rokovanie s reklamnými partnermi klubu, ako aj zlepšenie komunikácie s verejnosťou," uviedol marketingový riaditeľ HC SLOVAN Milan Vajda.

Západná konferencia

P Tím GP PTS
1. CSKA Moskva 62 106
2. SKA Petrohrad 62 103
3. Lokomotiv Jaroslavľ 62 86
4. Jokerit Helsinki 62 80
5. Dynamo Moskva 62 72
6. HC Soči 62 66
7. Spartak Moskva 62 64
8. Viťaz Podolsk 62 63
9. Dinamo Riga 62 62
10. Severstaľ Čerepovec 62 51
11. Dinamo Minsk 62 42
12. HC SLOVAN Bratislava 62 33
Kompletné tabuľky

Individuálne štatistiky

# Hráč GP P
1. Taffe Jeff 62 31
2. Cerveny Rudolf 57 23
3. Chipchura Kyle 61 20
4. Sukel Matus 60 18
5. Rau Chad 55 17
6. Gelinas Eric 52 15
7. Sersen Michal 62 13
8. Liska Adam 52 10
9. Klok Lukas 54 8
10. Grman Mario 54 8

Napísali o nás

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.

Viac informácií Rozumiem