Logo

Správy

SlovanPositive

Slovan sa pýtal fanúšikov

0 0

Tradičný posezónny prieskum pre HC SLOVAN Bratislava realizovala na prelome mesiacov apríl a máj výskumná agentúra AKO.

$article->fk_main_image->title

Respondenti odpovedali celkom na 20 meritórnych a 6 sociodemografických otázok. Výskum bol realizovaný    kvantitatívnou metódou CAWI (direct-online survey) na vzorke 2 291 návštevníkov domácich zápasov v uplynulej sezóne (z toho 448 permanentkárov a 1 843 "vstupenkárov"). 

"Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s predajom vstupeniek cez Ticketportal, ap.," povedal zástupca agentúry AKO Mgr. Václav Hřích.


Podľa očakávania, drvivá väčšina majiteľov sezónnych a zápasových vstupeniek chodí na domáce zápasy Slovana pravidelne, až 94% permanentkárov a 67% tých, ktorí si kupujú lístky. Prevahu v hľadisku Zimného štadióna Ondreja Nepelu majú naďalej muži (8 z 10 divákov). Na druhej strane, v porovaní s podobným prieskumom spred dvoch sezón stúpol počet žien, ktoré si kupujú zápasové vstupenky.

Viac ako polovica fanúšikov vlastniacich permanentku uviedla čistý mesačný príjem domácnosti nad 1 400 eur, 4 z 10 permanentkárov dokonca nad 1 600 eur. Príjem nad 1 600 eur má podľa prieskumu aj viac ako tretina vstupenkárov (35%). Oproti roku 2014 zastúpenie divákov s nadpriemerným príjmom v hľadisku ešte stúplo.

Medzi divákmi sú najčastejšie ľudia v produktívnom veku (25 – 54 rokov). U permanentkárov je najsilnejšie zastúpená skupina vo veku 35-44 rokov (32%),  vstupenkári sú ešte mladší vo veku 25–34 rokov (taktiež 32%). Viac ako polovica divákov na Slovane (56% permanentkárov a 50% vstupenkárov) má VŠ vzdelanie; strednú školu s maturitou uviedlo 36% permanentkárov a  41% vstupenkárov. Podľa profesie medzi návštevníkmi prevládajú podnikatelia a duševne pracujúci zamestnanci (u permanentkárov 45% a 33%; u vstupenkárov 29% a 39%).

Na domáce zápasy Slovana v KHL chodia najmä Bratislavčania (permanentkári 79%, vstupenkári 49%), ale medziročne čoraz stúpa počet divákov z iných regiónov, najmä z Trnavského a Trenčianskeho kraja. 

Takmer všetci fanúšikovia (94% permanentkárov a 88% vstupenkárov) sledujú zápasy Slovana aj v TV, či už vonku alebo doma v prípade, že nemôžu ísť osobne. 

Hlavnými dôvodmi návštev domácich zápasov sú: podpora tímu (dlhoroční fanúšikovia, často rodičmi „odkojení“ na hokeji), kvalitný hokej (najmä odkedy sa hrá KHL), skvelá a priateľská atmosféra v aréne, bez obáv z vyčíňania chuligánov, pričom stúpa aj počet rodičov navštevujúcich zápasy s deťmi.

Podľa mienky fanúšikov Slovana sa celková prezentácia klubu každoročne zlepšuje (o 10 percentuálnych bodov lepšia ako v roku 2014). Taktiež imidž klubu je hodnotený ako lepší. 

Z mimohokejových sprievodných aktivít si fanúšikovia obľúbili najmä maskota Harvyho (priemerná školská známka je 1,4), ktorý po prvý raz v histórii predstihol aj roztlieskavačky Angels Cheerleaders. Najväčšie rezervy vidia v kvalite obsluhy a sortimente občerstvenia v aréne počas prestávok zápasov. Z nových aktivít by radi videli predzápasovú šou doplnenú o ice-mapping, inštalovanie gólového klaksónu a nové prestávkové súťaže.

Z klubových suvenírov je najväčší záujem už tradične o textilné výrobky – mikiny, tričká, dresy a šiltovky. Z menších suvenírov sú najžiadanejšie magnetky a príslušenstvo pre autá.

Titul najobľúbenejšieho hráča v sezóne 2015/16 získal suverénne gólman Barry Brust, na druhom mieste sa u permanentkárov aj vstupenkárov umiestnil Andrej Šťastný, tretí skončil Žiga Jeglič.

Dominantným zdrojom informácií o klube zostáva pre fanúšikov HC SLOVAN klubový web, ktorý ako hlavný zdroj informácií uviedlo 64% permanentkárov a 56% vstupenkárov. Pre tretinu fanúšikov je kľúčovým zdrojom informácií profil klubu na facebooku. Až za internetom nasledujú športové správy v televízii. Oproti roku 2014 výrazne stúpli návštevy webu prostredníctvom mobilných zariadení: cez smartfón otvára stránku 73% ľudí, cez tablet 28%.

Cieľom prieskumu bolo poskytnúť klubu nezávislú spätnú väzbu o názoroch fanúšikov Slovana. "Pomocou výsledkov prieskumu sme získali cenné podklady pre nastavenie služieb v novej sezóne 2016/17, rokovanie s reklamnými partnermi klubu, ako aj zlepšenie komunikácie s verejnosťou," uviedol marketingový riaditeľ HC SLOVAN Milan Vajda.

Individuálne štatistiky

# Hráč GP P
1. Abdul Jindřich 0 0
2. Bondra Radovan 0 0
3. Viedenský Marek 0 0
4. Podlipnik Matic 0 0
5. Urbánek Jakub 0 0
6. Žitný Roman 0 0
7. Petráš Šimon 0 0
8. Zigo Tomáš 0 0
9. Matoušek Tomáš 0 0
10. Puliš Radovan 0 0

Napísali o nás

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.

Viac informácií Rozumiem