Logo

Správy

SloavnPositive

Slovan sa pýtal fanúšikov

0 0

Tradičný posezónny prieskum pre HC SLOVAN Bratislava realizovala na prelome mesiacov apríl a máj výskumná agentúra AKO.

$article->fk_main_image->title

Respondenti odpovedali celkom na 20 meritórnych a 6 sociodemografických otázok. Výskum bol realizovaný    kvantitatívnou metódou CAWI (direct-online survey) na vzorke 2 291 návštevníkov domácich zápasov v uplynulej sezóne (z toho 448 permanentkárov a 1 843 "vstupenkárov"). 

"Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s predajom vstupeniek cez Ticketportal, ap.," povedal zástupca agentúry AKO Mgr. Václav Hřích.


Podľa očakávania, drvivá väčšina majiteľov sezónnych a zápasových vstupeniek chodí na domáce zápasy Slovana pravidelne, až 94% permanentkárov a 67% tých, ktorí si kupujú lístky. Prevahu v hľadisku Zimného štadióna Ondreja Nepelu majú naďalej muži (8 z 10 divákov). Na druhej strane, v porovaní s podobným prieskumom spred dvoch sezón stúpol počet žien, ktoré si kupujú zápasové vstupenky.

Viac ako polovica fanúšikov vlastniacich permanentku uviedla čistý mesačný príjem domácnosti nad 1 400 eur, 4 z 10 permanentkárov dokonca nad 1 600 eur. Príjem nad 1 600 eur má podľa prieskumu aj viac ako tretina vstupenkárov (35%). Oproti roku 2014 zastúpenie divákov s nadpriemerným príjmom v hľadisku ešte stúplo.

Medzi divákmi sú najčastejšie ľudia v produktívnom veku (25 – 54 rokov). U permanentkárov je najsilnejšie zastúpená skupina vo veku 35-44 rokov (32%),  vstupenkári sú ešte mladší vo veku 25–34 rokov (taktiež 32%). Viac ako polovica divákov na Slovane (56% permanentkárov a 50% vstupenkárov) má VŠ vzdelanie; strednú školu s maturitou uviedlo 36% permanentkárov a  41% vstupenkárov. Podľa profesie medzi návštevníkmi prevládajú podnikatelia a duševne pracujúci zamestnanci (u permanentkárov 45% a 33%; u vstupenkárov 29% a 39%).

Na domáce zápasy Slovana v KHL chodia najmä Bratislavčania (permanentkári 79%, vstupenkári 49%), ale medziročne čoraz stúpa počet divákov z iných regiónov, najmä z Trnavského a Trenčianskeho kraja. 

Takmer všetci fanúšikovia (94% permanentkárov a 88% vstupenkárov) sledujú zápasy Slovana aj v TV, či už vonku alebo doma v prípade, že nemôžu ísť osobne. 

Hlavnými dôvodmi návštev domácich zápasov sú: podpora tímu (dlhoroční fanúšikovia, často rodičmi „odkojení“ na hokeji), kvalitný hokej (najmä odkedy sa hrá KHL), skvelá a priateľská atmosféra v aréne, bez obáv z vyčíňania chuligánov, pričom stúpa aj počet rodičov navštevujúcich zápasy s deťmi.

Podľa mienky fanúšikov Slovana sa celková prezentácia klubu každoročne zlepšuje (o 10 percentuálnych bodov lepšia ako v roku 2014). Taktiež imidž klubu je hodnotený ako lepší. 

Z mimohokejových sprievodných aktivít si fanúšikovia obľúbili najmä maskota Harvyho (priemerná školská známka je 1,4), ktorý po prvý raz v histórii predstihol aj roztlieskavačky Angels Cheerleaders. Najväčšie rezervy vidia v kvalite obsluhy a sortimente občerstvenia v aréne počas prestávok zápasov. Z nových aktivít by radi videli predzápasovú šou doplnenú o ice-mapping, inštalovanie gólového klaksónu a nové prestávkové súťaže.

Z klubových suvenírov je najväčší záujem už tradične o textilné výrobky – mikiny, tričká, dresy a šiltovky. Z menších suvenírov sú najžiadanejšie magnetky a príslušenstvo pre autá.

Titul najobľúbenejšieho hráča v sezóne 2015/16 získal suverénne gólman Barry Brust, na druhom mieste sa u permanentkárov aj vstupenkárov umiestnil Andrej Šťastný, tretí skončil Žiga Jeglič.

Dominantným zdrojom informácií o klube zostáva pre fanúšikov HC SLOVAN klubový web, ktorý ako hlavný zdroj informácií uviedlo 64% permanentkárov a 56% vstupenkárov. Pre tretinu fanúšikov je kľúčovým zdrojom informácií profil klubu na facebooku. Až za internetom nasledujú športové správy v televízii. Oproti roku 2014 výrazne stúpli návštevy webu prostredníctvom mobilných zariadení: cez smartfón otvára stránku 73% ľudí, cez tablet 28%.

Cieľom prieskumu bolo poskytnúť klubu nezávislú spätnú väzbu o názoroch fanúšikov Slovana. "Pomocou výsledkov prieskumu sme získali cenné podklady pre nastavenie služieb v novej sezóne 2016/17, rokovanie s reklamnými partnermi klubu, ako aj zlepšenie komunikácie s verejnosťou," uviedol marketingový riaditeľ HC SLOVAN Milan Vajda.

Západná konferencia

P Tím GP PTS
1. CSKA Moskva 49 84
2. SKA Petrohrad 48 79
3. Lokomotiv Jaroslavľ 50 67
4. Jokerit Helsinki 48 66
5. Dynamo Moskva 50 58
6. Spartak Moskva 50 56
7. Viťaz Podolsk 49 52
8. HC Soči 50 51
9. Dinamo Riga 49 48
10. Severstaľ Čerepovec 49 36
11. Dinamo Minsk 49 33
12. HC SLOVAN Bratislava 51 27
Kompletné tabuľky

Individuálne štatistiky

# Hráč GP P
1. Taffe Jeff 51 27
2. Cerveny Rudolf 50 20
3. Chipchura Kyle 50 16
4. Rau Chad 49 16
5. Sukel Matus 49 15
6. Gelinas Eric 47 13
7. Sersen Michal 51 11
8. Lunter Mario 48 11
9. Lamper Patrik 41 10
10. Liska Adam 41 8

Napísali o nás

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.

Viac informácií Rozumiem