Logo

Správy

Najbližší zápas

Streda o 18:30
vs
HC SLOVAN Bratislava
DVTK Miskolc
Vstupenky Live prenos
Ticket Shop
Doma Vonku

Slovan sa pýtal fanúšikov

0 0

Tradičný posezónny prieskum pre HC SLOVAN Bratislava realizovala na prelome mesiacov apríl a máj výskumná agentúra AKO.

$article->fk_main_image->title

Respondenti odpovedali celkom na 20 meritórnych a 6 sociodemografických otázok. Výskum bol realizovaný    kvantitatívnou metódou CAWI (direct-online survey) na vzorke 2 291 návštevníkov domácich zápasov v uplynulej sezóne (z toho 448 permanentkárov a 1 843 "vstupenkárov"). 

"Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s predajom vstupeniek cez Ticketportal, ap.," povedal zástupca agentúry AKO Mgr. Václav Hřích.


Podľa očakávania, drvivá väčšina majiteľov sezónnych a zápasových vstupeniek chodí na domáce zápasy Slovana pravidelne, až 94% permanentkárov a 67% tých, ktorí si kupujú lístky. Prevahu v hľadisku Zimného štadióna Ondreja Nepelu majú naďalej muži (8 z 10 divákov). Na druhej strane, v porovaní s podobným prieskumom spred dvoch sezón stúpol počet žien, ktoré si kupujú zápasové vstupenky.

Viac ako polovica fanúšikov vlastniacich permanentku uviedla čistý mesačný príjem domácnosti nad 1 400 eur, 4 z 10 permanentkárov dokonca nad 1 600 eur. Príjem nad 1 600 eur má podľa prieskumu aj viac ako tretina vstupenkárov (35%). Oproti roku 2014 zastúpenie divákov s nadpriemerným príjmom v hľadisku ešte stúplo.

Medzi divákmi sú najčastejšie ľudia v produktívnom veku (25 – 54 rokov). U permanentkárov je najsilnejšie zastúpená skupina vo veku 35-44 rokov (32%),  vstupenkári sú ešte mladší vo veku 25–34 rokov (taktiež 32%). Viac ako polovica divákov na Slovane (56% permanentkárov a 50% vstupenkárov) má VŠ vzdelanie; strednú školu s maturitou uviedlo 36% permanentkárov a  41% vstupenkárov. Podľa profesie medzi návštevníkmi prevládajú podnikatelia a duševne pracujúci zamestnanci (u permanentkárov 45% a 33%; u vstupenkárov 29% a 39%).

Na domáce zápasy Slovana v KHL chodia najmä Bratislavčania (permanentkári 79%, vstupenkári 49%), ale medziročne čoraz stúpa počet divákov z iných regiónov, najmä z Trnavského a Trenčianskeho kraja. 

Takmer všetci fanúšikovia (94% permanentkárov a 88% vstupenkárov) sledujú zápasy Slovana aj v TV, či už vonku alebo doma v prípade, že nemôžu ísť osobne. 

Hlavnými dôvodmi návštev domácich zápasov sú: podpora tímu (dlhoroční fanúšikovia, často rodičmi „odkojení“ na hokeji), kvalitný hokej (najmä odkedy sa hrá KHL), skvelá a priateľská atmosféra v aréne, bez obáv z vyčíňania chuligánov, pričom stúpa aj počet rodičov navštevujúcich zápasy s deťmi.

Podľa mienky fanúšikov Slovana sa celková prezentácia klubu každoročne zlepšuje (o 10 percentuálnych bodov lepšia ako v roku 2014). Taktiež imidž klubu je hodnotený ako lepší. 

Z mimohokejových sprievodných aktivít si fanúšikovia obľúbili najmä maskota Harvyho (priemerná školská známka je 1,4), ktorý po prvý raz v histórii predstihol aj roztlieskavačky Angels Cheerleaders. Najväčšie rezervy vidia v kvalite obsluhy a sortimente občerstvenia v aréne počas prestávok zápasov. Z nových aktivít by radi videli predzápasovú šou doplnenú o ice-mapping, inštalovanie gólového klaksónu a nové prestávkové súťaže.

Z klubových suvenírov je najväčší záujem už tradične o textilné výrobky – mikiny, tričká, dresy a šiltovky. Z menších suvenírov sú najžiadanejšie magnetky a príslušenstvo pre autá.

Titul najobľúbenejšieho hráča v sezóne 2015/16 získal suverénne gólman Barry Brust, na druhom mieste sa u permanentkárov aj vstupenkárov umiestnil Andrej Šťastný, tretí skončil Žiga Jeglič.

Dominantným zdrojom informácií o klube zostáva pre fanúšikov HC SLOVAN klubový web, ktorý ako hlavný zdroj informácií uviedlo 64% permanentkárov a 56% vstupenkárov. Pre tretinu fanúšikov je kľúčovým zdrojom informácií profil klubu na facebooku. Až za internetom nasledujú športové správy v televízii. Oproti roku 2014 výrazne stúpli návštevy webu prostredníctvom mobilných zariadení: cez smartfón otvára stránku 73% ľudí, cez tablet 28%.

Cieľom prieskumu bolo poskytnúť klubu nezávislú spätnú väzbu o názoroch fanúšikov Slovana. "Pomocou výsledkov prieskumu sme získali cenné podklady pre nastavenie služieb v novej sezóne 2016/17, rokovanie s reklamnými partnermi klubu, ako aj zlepšenie komunikácie s verejnosťou," uviedol marketingový riaditeľ HC SLOVAN Milan Vajda.

Individuálne štatistiky

# Hráč GP P
1. Abdul Jindřich 29 35
2. Zigo Tomáš 29 31
3. Puliš Radovan 28 21
4. Meszároš Andrej 29 19
5. Štajnoch Martin 25 14
6. Matoušek Tomáš 29 13
7. Bačík Patrik 29 11
8. Šedivý Eduard 29 11
9. Bondra Radovan 28 10
10. Viedenský Marek 15 10

Napísali o nás

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.

Viac informácií Rozumiem