V celkovom počte fanúšikov aktívne sledujúcich jednotlivé profily klubu na sociálnych sieťach
patrí Slovanu 9. miesto v Európe s takmer 164 tisíc fanúšikmi. Suverénnym lídrom je držiteľ Gagarinovho pohára SKA Petrohrad s takmer 770 tisíc členmi digitálnej komunity, nasledovaný Spartakom Moskva (491 tisíc) a nemeckým klubom Kölner Haie (268 tisíc).Tabuľku s počtom fanúšikov na sociálnych sieťach a tzv. digitálnym dosahom jednotlivých športových klubov pravidelne sleduje a zverejňuje
nemecká špecializovaná agentúra Result Sports, ktorá sa zameriava na digitálny marketing športových klubov, športovcov, súťaží, asociácií, federácií, národných zväzov a sponzorov. Zvyčajne sleduje 4 hlavné sociálne siete - facebook, twitter, instagram a youtube - a popri nich niektoré ďalšie (google+, vkontakte, periscope, snapchat).HC SLOVAN zaznamenal
celkový nárast 11.136 fanúšikov v sezóne 2016/17. Vyšší medziročný rast mali samozrejme kluby, ktoré boli úspešné aj po športovej stránke a svoju sezónu končili v závere apríla finálovými zápasmi play off. Vlani Slovan najviac rástol na svojom instagramovom profile (+60%) a na Twitteri (+54%).Pokiaľ ide o kluby KHL,
Slovan je piatym najväčším klubom na sociálnych sieťach, za SKA Petrohrad, Spartak Moskva, Medveščakom Záhreb a Jokeritom Helsinki. Rovnako
na 5. mieste z hľadiska počtu fanúšikov
je Slovan na facebooku. Vyššie v Európe sú iba Medveščak, Kölner Haie, Frölunda Indians a Kometa Brno.Publikovanie správ, aktualít, rôznych súťaží, interaktívnych hier a ponúk, ako aj obrazového a filmového materiálu sa v posledných rokoch stalo úplnou samozrejmosťou a nevyhnutnosťou pre všetky úspešné profesionálne športové kluby. Podľa marcového výskumu agentúry AKO je
oficiálny facebookový profil najčastejším zdrojom informácií pre takmer 38% všetkých fanúšikov Slovana.Aj v novej sezóne 2017/18 pripravuje HC SLOVAN Bratislava pravidelný prísun množstva textových, ako aj obrazových informácií z prostredia klubu na svojich profiloch na sociálnych sieťach, vrátane priebehu spoločnej letnej prípravy. Dôraz klubu v oblasti digitálneho marketingu bude v novej sezóne najmä na sociálne siete zamerané na foto a videoobsah.
TOP 10 klubov v Európe v digitálnom dosahu (zdroj Result Sports GmbH):# | Klub | Liga | Total | FCB | INSTA | TWI | YouTube | Iné |
---|
1. | SKA Petrohrad | KHL/RUS | 769.383 | 37.401 | 92.493 | 233.358 | 18.098 | 388.033 |
---|
2. | Spartak Moskva | KHL/RUS | 490.906 | 46.135 | 26.994 | 177.639 | 4.967 | 235.171 |
3. | Kölner Haie | DEL/GER | 267.761 | 159.401 | 21.504 | 72.783 | 3.608 | 10.465 |
4. | Medveščak Záhreb | KHL/CRO | 254.439 | 174.803 | 12.180 | 64.328 | 976 | 2.152 |
5. | Frölunda Indians | SHL/SWE | 222.677 | 131.723 | 52.710 | 37.206 | 0 | 1.038 |
6. | Jokerit Helsinki | KHL/FIN | 186.128 | 97.083 | 47.009 | 29.394 | 7.541 | 5.101 |
7. | Kometa Brno | EXL/CZE | 185.221 | 131.418 | 13.174 | 5.039 | 3.274 | 32.316 |
8. | Sparta Praha | EXL/CZE | 178.031 | 96.131 | 16.892 | 5.744 | 3.795 | 55.469 |
9. | HC SLOVAN Bratislava | KHL/SVK | 163.581 | 128.765 | 16.421 | 11.342 | 3.962 | 3.091 |
10. | IFK Helsinki | SM-L/FIN | 156.345 | 89.589 | 40.082 | 24.555 | 1.382 | 737 |
Pozn. 1: V tabuľke nie sú uvedené štokholmské kluby AIK a Djurgarderns IF, ktoré majú spoločný facebookový profil pre futbal i hokej, a preto ich údaje nie sú porovnateľné s ostatnými top klubmi.Pozn. 2.: Nezvykle vysoké čísla v tabuľke Iné pri ruských a českých kluboch sú spôsobené ich profilmi na sieťach vkontakte (ruská obdoba facebooku) a google+, ktoré ostatné hokejové kluby v iných krajinách prakticky nepoužívajú.