Slovan medzi najväčšími klubmi Európy na sociálnych sieťach

HC SLOVAN Bratislava má piaty najväčší facebookový profil spomedzi európskych hokejových klubov.


V celkovom počte fanúšikov aktívne sledujúcich jednotlivé profily klubu na sociálnych sieťach patrí Slovanu 9. miesto v Európe s takmer 164 tisíc fanúšikmi. Suverénnym lídrom je držiteľ Gagarinovho pohára SKA Petrohrad s takmer 770 tisíc členmi digitálnej komunity, nasledovaný Spartakom Moskva (491 tisíc) a nemeckým klubom Kölner Haie (268 tisíc).Tabuľku s počtom fanúšikov na sociálnych sieťach a tzv. digitálnym dosahom jednotlivých športových klubov pravidelne sleduje a zverejňuje nemecká špecializovaná agentúra Result Sports, ktorá sa zameriava na digitálny marketing športových klubov, športovcov, súťaží, asociácií, federácií, národných zväzov a sponzorov. Zvyčajne sleduje 4 hlavné sociálne siete - facebook, twitter, instagram a youtube - a popri nich niektoré ďalšie (google+, vkontakte, periscope, snapchat).HC SLOVAN zaznamenal celkový nárast 11.136 fanúšikov v sezóne 2016/17. Vyšší medziročný rast mali samozrejme kluby, ktoré boli úspešné aj po športovej stránke a svoju sezónu končili v závere apríla finálovými zápasmi play off. Vlani Slovan najviac rástol na svojom instagramovom profile (+60%) a na Twitteri (+54%).Pokiaľ ide o kluby KHL, Slovan je piatym najväčším klubom na sociálnych sieťach, za SKA Petrohrad, Spartak Moskva, Medveščakom Záhreb a Jokeritom Helsinki. Rovnako na 5. mieste z hľadiska počtu fanúšikov je Slovan na facebooku. Vyššie v Európe sú iba Medveščak, Kölner Haie, Frölunda Indians a Kometa Brno.Publikovanie správ, aktualít, rôznych súťaží, interaktívnych hier a ponúk, ako aj obrazového a filmového materiálu sa v posledných rokoch stalo úplnou samozrejmosťou a nevyhnutnosťou pre všetky úspešné profesionálne športové kluby. Podľa marcového výskumu agentúry AKO je oficiálny facebookový profil najčastejším zdrojom informácií pre takmer 38% všetkých fanúšikov Slovana.Aj v novej sezóne 2017/18 pripravuje HC SLOVAN Bratislava pravidelný prísun množstva textových, ako aj obrazových informácií z prostredia klubu na svojich profiloch na sociálnych sieťach, vrátane priebehu spoločnej letnej prípravy. Dôraz klubu v oblasti digitálneho marketingu bude v novej sezóne najmä na sociálne siete zamerané na foto a videoobsah.TOP 10 klubov v Európe v digitálnom dosahu (zdroj Result Sports GmbH):
#KlubLigaTotalFCBINSTATWIYouTubeIné
1.SKA PetrohradKHL/RUS769.38337.40192.493233.35818.098388.033
2.Spartak MoskvaKHL/RUS490.90646.13526.994177.6394.967235.171
3.Kölner HaieDEL/GER267.761159.40121.50472.7833.60810.465
4.Medveščak ZáhrebKHL/CRO254.439174.80312.18064.3289762.152
5.Frölunda IndiansSHL/SWE222.677131.72352.71037.20601.038
6.Jokerit HelsinkiKHL/FIN186.12897.08347.00929.3947.5415.101
7.Kometa BrnoEXL/CZE185.221131.41813.1745.0393.27432.316
8.Sparta PrahaEXL/CZE178.03196.13116.8925.7443.79555.469
9.HC SLOVAN BratislavaKHL/SVK163.581128.76516.42111.3423.9623.091
10.IFK HelsinkiSM-L/FIN156.34589.58940.08224.5551.382737
Pozn. 1: V tabuľke nie sú uvedené štokholmské kluby AIK a Djurgarderns IF, ktoré majú spoločný facebookový profil pre futbal i hokej, a preto ich údaje nie sú porovnateľné s ostatnými top klubmi.Pozn. 2.: Nezvykle vysoké čísla v tabuľke Iné pri ruských a českých kluboch sú spôsobené ich profilmi na sieťach vkontakte (ruská obdoba facebooku) a google+, ktoré ostatné hokejové kluby v iných krajinách prakticky nepoužívajú.

Časopis Powerplay

05/2024:

V najnovšom čísle POWERPLAY 05 sa dočítate:

  • Profil Denisa Godlu: Minister obrany z kráľovského mesta
  • Predstavujeme: Európska premiéra Patricka Holwaya
  • Rozhovor s trénermi Petrom Oremusom a Andrejom Kmečom
  • Pamätné momenty z histórie Slovana: Počas výluky priali hviezdy Slovanu
  • Slovanisti vo svete: Rok Tičar