Fanúšikovia Slovana sa v reprezentatívnom prieskume jednoznačne vyjadrili za pokračovanie klubu v KHL

HC SLOVAN Bratislava v spolupráci s výskumnou agentúrou AKO a ticketingovým partnerom Ticketportal realizovali v závere marca pravidelný kvantitatívny marketingový prieskum.


Fanúšikovia hokejového Slovana odpovedali na celkom 39 otázok (33 meritórnych a 6 sociodemografických). Výskum bol realizovaný kvantitatívnou metódou CAWI (direct-online survey) na vzorke 2 282 návštevníkov domácich zápasov v uplynulej sezóne (z toho 715 permanentkárov a 1 567 "vstupenkárov"). 
Išlo už o štvrtú vlnu porovnateľného marketingového výskumu HC SLOVAN po rokoch 2013, 2014 a 2016.

"Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s nákupom vstupeniek cez Ticketportal, ap.,"
povedal zástupca agentúry AKO Mgr. Václav Hřích.

Prieskum potvrdil vysokú popularitu KHL medzi pravidelnými návštevníkmi zápasov Slovana. Pre pokračovanie v KHL sa vyslovilo až 86,7% permanentkárov a 86% "vstupenkárov". Návrat do Tipsport ligy odporúča klubu iba 2,5% permanentkárov a 5,3% "vstupenkárov. Zvyšok - približne 10% - by si želal inú možnosť, napr. spoločnú česko-slovenskú ligu.
Až pre 81% fanúšikov Slovana je podľa prieskumu dôležitá kvalitná liga s veľkým počtom dobrých zápasov. Naopak, slabšiu ligu, ale s reálnou šancou na titul pre Slovan, by prijalo iba 5 až 8% respondentov.
Na druhej strane, fanúšikovia Slovana podporujú názor, aby Slovan v budúcnosti vytvoril mužstvo, ktoré by popri KHL zároveň účinkovalo v Tipsport lige. Za takéto riešenie sa prihovára 75,4% permanentkárov a 69,3% "vstupenkárov", ostatní sú proti.
Prieskum sa fanúšikov opýtal aj na ich očakávania od príchodu nového generálneho manažéra klubu. Na prvých dvoch miestach dominuje finančná stabilita a zabezpečenie nových sponzorov klubu, nasleduje kvalitný hráčsky káder a dobrý skauting.
Pokiaľ ide o sociodemografický profil pravidelných divákov na zápasoch HC SLOVAN, prieskum potvrdil, že medzi permanentkármi prevládajú muži (88%) vo veku 25-54 rokov, s vysokoškolských vzdelaním (59,3%)  pracujúci ako podnikatelia, živnostníci alebo zamestnanci s duševnou prácou. Bývajú v Bratislave (76,6%) alebo v Bratislavskom kraji (ďalších 15,8%) a až 43,5% uvádza čistý mesačný príjem domácnosti nad 1 600 eur. Medzi "vstupenkármi" sa nachádza viac žien (23%) a každoročne ich pribúda. Na zápasy Slovana chodí na vstupenky pravidelne až 37% fanúšikov mimo Bratislavského kraja, najmä z Trnavského, Nitrianskeho a Trenčianskeho.  

Takmer všetci fanúšikovia (93,5% permanentkárov a 87,2% vstupenkárov) sledujú zápasy Slovana aj v TV, či už vonku alebo doma v prípade, že nemôžu ísť osobne. 

Hlavnými dôvodmi návštev domácich zápasov sú: podpora tímu (dlhoroční verní fanúšikovia, pre ktorých je Slovan súčasťou ich života - 40%), vysoká úroveň hokeja, skvelá atmosféra, ktorá je pre divákov zážitkom samým o sebe, ako aj relax, zábava a odreagovanie sa od bežného života, bez obáv z vyčíňania chuligánov a vulgarizmov. Medziročne neustále stúpa (+3,8%) počet rodičov navštevujúcich zápasy s deťmi, pri "vstupenkároch" tvoria až 25,7%. 

Z mimohokejových sprievodných aktivít si fanúšikovia obľúbili najmä maskota Harvyho (priemerná školská známka je 1,7), ktorý potvrdil svoje postavenie z vlaňajška. Permanentkárov oslovili aj prestávkové súťaže a nástup hráčov pred zápasom vrátane predzápasovej šou s ice-mappingom (premietaním na ľad). "Vstupenkári" vyjadrili najväčšiu nespokojnosť s kvalitou občerstvenia v aréne, ktorej dali priemernú známku 2,5. V novej sezóne sa obe skupiny divákov zhodli na tom, že by chceli vidieť inovovanú predzápasovú šou/ice mapping, zavedenie bezhotovostných platieb v bufetoch a gólový klaksón. 

Z klubových suvenírov je najväčší záujem už tradične o textilné výrobky – mikiny, tričká, dresy, šály a šiltovky. Z menších suvenírov sú najžiadanejšie magnetky a príslušenstvo pre autá.

Titul najobľúbenejšieho hráča v sezóne 2016/17 získal suverénne gólman Barry Brust, na druhom mieste sa u permanentkárov aj vstupenkárov umiestnil Jonathan Cheechoo, o tretie miesto sa podelili Michal Sersen a Žiga Jeglič.

Dominantným zdrojom informácií o klube zostáva pre fanúšikov HC SLOVAN klubový web, ktorý ako hlavný zdroj informácií uviedlo 63,3% permanentkárov a 50,2% vstupenkárov. Pre viac ako tretinu fanúšikov je kľúčovým zdrojom informácií profil klubu na facebooku. Až za internetom nasledujú športové správy v televízii. Otváranie webu cez smartfón po prvý raz v histórii predbehlo počítač: cez smartfón otvára web až 78% permanentkárov, čo predstavuje medziročný nárast o 4,5%.

Cieľom prieskumu bolo poskytnúť klubu nezávislú spätnú väzbu o názoroch fanúšikov Slovana. "Pomocou výsledkov prieskumu sme získali cenné argumenty a podklady pre nastavenie služieb v novej sezóne 2017/18, rokovanie s reklamnými partnermi klubu, ako aj zlepšenie komunikácie s verejnosťou," uviedol marketingový riaditeľ HC SLOVAN Milan Vajda.

Časopis Powerplay

04/2024:

V najnovšom čísle POWERPLAY 04 sa dočítate:

  • Profil Timoteja Šilleho: Ďalší Šille v drese Slovana
  • Predstavujeme Samsona Mahboda: Mohol z neho byť skvelý futbalista
  • Pamätné momenty z histórie Slovana: Proti víťazom Stanley Cupu
  • Slovanisti vo svete: Cam Barker