Logo

Správy

Najbližší zápas

Streda o 18:30
vs
HC SLOVAN Bratislava
DVTK Miskolc
Vstupenky Live prenos
Ticket Shop
Doma Vonku

Fanúšikovia Slovana sa v reprezentatívnom prieskume jednoznačne vyjadrili za pokračovanie klubu v KHL

0 0

HC SLOVAN Bratislava v spolupráci s výskumnou agentúrou AKO a ticketingovým partnerom Ticketportal realizovali v závere marca pravidelný kvantitatívny marketingový prieskum.

$article->fk_main_image->title


Fanúšikovia hokejového Slovana odpovedali na celkom 39 otázok (33 meritórnych a 6 sociodemografických). Výskum bol realizovaný kvantitatívnou metódou CAWI (direct-online survey) na vzorke 2 282 návštevníkov domácich zápasov v uplynulej sezóne (z toho 715 permanentkárov a 1 567 "vstupenkárov"). 

Išlo už o štvrtú vlnu porovnateľného marketingového výskumu HC SLOVAN po rokoch 2013, 2014 a 2016.

"Prieskum sa týkal tém, ako je frekvencia návštevy zápasov, zdroje informácií o klube, obľúbenosť hráčov, hodnotenie sprievodných a mimozápasových aktivít, služieb na štadióne, divácky servis, záujem o klubové suveníry a klubovú cashback kartu, spokojnosť s nákupom vstupeniek cez Ticketportal, ap.,"
povedal zástupca agentúry AKO Mgr. Václav Hřích.

Prieskum potvrdil vysokú popularitu KHL medzi pravidelnými návštevníkmi zápasov Slovana. Pre pokračovanie v KHL sa vyslovilo až 86,7% permanentkárov a 86% "vstupenkárov". Návrat do Tipsport ligy odporúča klubu iba 2,5% permanentkárov a 5,3% "vstupenkárov. Zvyšok - približne 10% - by si želal inú možnosť, napr. spoločnú česko-slovenskú ligu.


Až pre 81% fanúšikov Slovana je podľa prieskumu dôležitá kvalitná liga s veľkým počtom dobrých zápasov. Naopak, slabšiu ligu, ale s reálnou šancou na titul pre Slovan, by prijalo iba 5 až 8% respondentov.


Na druhej strane, fanúšikovia Slovana podporujú názor, aby Slovan v budúcnosti vytvoril mužstvo, ktoré by popri KHL zároveň účinkovalo v Tipsport lige. Za takéto riešenie sa prihovára 75,4% permanentkárov a 69,3% "vstupenkárov", ostatní sú proti.


Prieskum sa fanúšikov opýtal aj na ich očakávania od príchodu nového generálneho manažéra klubu. Na prvých dvoch miestach dominuje finančná stabilita a zabezpečenie nových sponzorov klubu, nasleduje kvalitný hráčsky káder a dobrý skauting.


Pokiaľ ide o sociodemografický profil pravidelných divákov na zápasoch HC SLOVAN, prieskum potvrdil, že medzi permanentkármi prevládajú muži (88%) vo veku 25-54 rokov, s vysokoškolských vzdelaním (59,3%)  pracujúci ako podnikatelia, živnostníci alebo zamestnanci s duševnou prácou. Bývajú v Bratislave (76,6%) alebo v Bratislavskom kraji (ďalších 15,8%) a až 43,5% uvádza čistý mesačný príjem domácnosti nad 1 600 eur. Medzi "vstupenkármi" sa nachádza viac žien (23%) a každoročne ich pribúda. Na zápasy Slovana chodí na vstupenky pravidelne až 37% fanúšikov mimo Bratislavského kraja, najmä z Trnavského, Nitrianskeho a Trenčianskeho.  


Takmer všetci fanúšikovia (93,5% permanentkárov a 87,2% vstupenkárov) sledujú zápasy Slovana aj v TV, či už vonku alebo doma v prípade, že nemôžu ísť osobne. 

Hlavnými dôvodmi návštev domácich zápasov sú: podpora tímu (dlhoroční verní fanúšikovia, pre ktorých je Slovan súčasťou ich života - 40%), vysoká úroveň hokeja, skvelá atmosféra, ktorá je pre divákov zážitkom samým o sebe, ako aj relax, zábava a odreagovanie sa od bežného života, bez obáv z vyčíňania chuligánov a vulgarizmov. Medziročne neustále stúpa (+3,8%) počet rodičov navštevujúcich zápasy s deťmi, pri "vstupenkároch" tvoria až 25,7%. 

Z mimohokejových sprievodných aktivít si fanúšikovia obľúbili najmä maskota Harvyho (priemerná školská známka je 1,7), ktorý potvrdil svoje postavenie z vlaňajška. Permanentkárov oslovili aj prestávkové súťaže a nástup hráčov pred zápasom vrátane predzápasovej šou s ice-mappingom (premietaním na ľad). "Vstupenkári" vyjadrili najväčšiu nespokojnosť s kvalitou občerstvenia v aréne, ktorej dali priemernú známku 2,5. V novej sezóne sa obe skupiny divákov zhodli na tom, že by chceli vidieť inovovanú predzápasovú šou/ice mapping, zavedenie bezhotovostných platieb v bufetoch a gólový klaksón. 

Z klubových suvenírov je najväčší záujem už tradične o textilné výrobky – mikiny, tričká, dresy, šály a šiltovky. Z menších suvenírov sú najžiadanejšie magnetky a príslušenstvo pre autá.

Titul najobľúbenejšieho hráča v sezóne 2016/17 získal suverénne gólman Barry Brust, na druhom mieste sa u permanentkárov aj vstupenkárov umiestnil Jonathan Cheechoo, o tretie miesto sa podelili Michal Sersen a Žiga Jeglič.

Dominantným zdrojom informácií o klube zostáva pre fanúšikov HC SLOVAN klubový web, ktorý ako hlavný zdroj informácií uviedlo 63,3% permanentkárov a 50,2% vstupenkárov. Pre viac ako tretinu fanúšikov je kľúčovým zdrojom informácií profil klubu na facebooku. Až za internetom nasledujú športové správy v televízii. Otváranie webu cez smartfón po prvý raz v histórii predbehlo počítač: cez smartfón otvára web až 78% permanentkárov, čo predstavuje medziročný nárast o 4,5%.

Cieľom prieskumu bolo poskytnúť klubu nezávislú spätnú väzbu o názoroch fanúšikov Slovana. "Pomocou výsledkov prieskumu sme získali cenné argumenty a podklady pre nastavenie služieb v novej sezóne 2017/18, rokovanie s reklamnými partnermi klubu, ako aj zlepšenie komunikácie s verejnosťou," uviedol marketingový riaditeľ HC SLOVAN Milan Vajda.

Individuálne štatistiky

# Hráč GP P
1. Abdul Jindřich 29 35
2. Zigo Tomáš 29 31
3. Puliš Radovan 28 21
4. Meszároš Andrej 29 19
5. Štajnoch Martin 25 14
6. Matoušek Tomáš 29 13
7. Bačík Patrik 29 11
8. Šedivý Eduard 29 11
9. Bondra Radovan 28 10
10. Viedenský Marek 15 10

Napísali o nás

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.

Viac informácií Rozumiem